Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

„Wspieraj Seniora"

Czcionka:

PODSUMOWANIE PROGRAMU „WSPIERAJ SENIORA” – EDYCJA 2021

W roku 2021 zostało zrealizowanych ponad 160 zakupów dla seniorów i osób niepełnosprawnych, którzy ze względu na pandemię zdecydowali się pozostać w swoich domach. Poza zakupami  pracownicy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej realizowali recepty, opłacali rachunki, dokonywali zakupu opału,  dostarczali do miejsca zamieszkania ciepły posiłek, pomagali w załatwianiu spraw urzędowych. Zdarzało się, iż konieczne też było nakarmienie zwierząt domowych, w przypadku gdy osoba starsza samotna przebywała chora w domu bez możliwości wyjścia.

Seniorzy zgłaszali potrzebę zrobienia zakupów telefonicznie. Pracownik GOPS jechał pod wskazany adres, odbierał listę zakupów i pieniądze, robił zakupy i dostarczał je seniorowi rozliczając się z pobranej gotówki. W wielu przypadkach  pracownicy socjalni sami docierali do osób starszych i niepełnosprawnych z propozycją udzielenia wsparcia. Starali się dotrzeć do jak największej liczby osób samotnych. Pracownicy zaopatrzeni byli w środki ochrony indywidualnej tj. maseczki, rękawiczki, płyny dezynfekujące.

Aktualnie w roku 2022 z uwagi na utrzymujący się stan epidemii GOPS kontynuuje pomoc dla seniorów i osób niepełnosprawnych w  w/w zakresie.

Zgłoszenia telefoniczne przyjmujemy pod numerem telefonu 54-282-20-59 wew. 39 lub 40.




 

WSPIERAMY SENIORA 70+    
 

Program „Wspieraj Seniora” na rok 2021 jest odpowiedzią na potrzeby osób w wieku 70 lat i więcej, w zakresie ochrony przed zakażeniem Covid-19, w związku z utrzymującym się stanem epidemii na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej. Usługa wsparcia polega w szczególności na dostarczeniu zakupów obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, oraz środki higieny osobistej, leki seniorom, którzy w obowiązującym stanie epidemii zdecydują się na pozostanie w domu.Senior może również zgłosić potrzebę udzielenia wsparcia w zakresie np. załatwienia drobnych spraw urzędowych (jeżeli ich zakres nie wymaga wydania upoważnień od seniora lub udostępnienia danych wrażliwych). 

 

SZANOWNY SENIORZE!

- MASZ 70 LAT I WIĘCEJ?

- ZDECYDOWAŁEŚ, ŻE DLA BEZPIECZEŃSTWA POZOSTAJESZ W DOMU?

- POTRZEBUJESZ WSPARCIA?

- NIE MASZ BLISKICH, KTÓRZY MOGĄ POMÓC?

ZADZWOŃ NA SPECJALNĄ INFOLINIĘ: 22 505 11 11  

LUB  DO GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ  W ALEKSANDROWIE KUJAWSKIM 

W GODZINACH URZĘDOWANIA: 54 282 20-59 W. 39   

I POWIEDZ CZEGO POTRZEBUJESZ.

 

PRACOWNIK OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

- ZAKUPI DLA CIEBIE ARTYKUŁY PODSTAWOWEJ POTRZEBY

  (ŻYWNOŚĆ, ŚRODKI HIGIENY OSOBISTEJ),

- WYKUPI LEKI W APTECE

(KOSZTY ZAKUPÓW PONOSI SENIOR)

 

RAZEM POKONAMY KORONAWIRUSA!

 

*Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych.

 

Regulamin realizacji programu Wspieraj Seniora – Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów

I. Cel programu

Celem programu jest zapewnienie wsparcia Seniorów w wieku 70 lat i więcej, którzy w obowiązującym stanie epidemii zdecydują się na pozostanie w domu i nie są w stanie np. poprzez wsparcie rodziny zabezpieczyć sobie artykułów podstawowej potrzeby. Program zakłada pomoc w dostarczeniu niezbędnych produktów do domu seniora, by ograniczyć konieczność wychodzenia osób starszych na zewnątrz podczas pandemii, ze względu na ich bezpieczeństwo.

II. Realizator programu

Realizatorem programu dla mieszkańców Gminy Aleksandrów Kujawski jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Aleksandrowie Kujawskim.

III. Termin realizacji programu

Program będzie realizowany do dnia 31 marca 2021 r.

IV. Adresaci programu

Z programu mogą skorzystać osoby starsze po 70 roku życia, pozostające w domu w związku z epidemią, które nie mają możliwości za pośrednictwem rodziny lub innym sposobem zapewnić sobie dostarczenia niezbędnych artykułów spożywczych i higienicznych.
W szczególnych przypadkach pomoc może być udzielona również osobie przed 70 rokiem życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Ocena stanu sytuacji i udzielenia wsparcia osobie potrzebującej należy do decyzji ośrodka pomocy społecznej.
Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego ani nie jest przyznawana na drodze administracyjnej.

V. Realizacja wsparcia

  1. Osoba starsza w wieku 70 lat i więcej, która zdecyduje się pozostać w domu w związku z utrzymującym się stanem epidemii mogą zgłaszać potrzebę wsparcia;
    • na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów pod nr telefonu 22 505 11 11,
    • bezpośrednio do Ośrodka Pomocy Społecznej pod nr telefonu 54 282 20-59.
  2. W przypadku zgłoszenia na ogólnopolską infolinię osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje prośbę do ośrodka pomocy społecznej w danej gminie przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej.
  3. Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się telefonicznie z seniorem i dokonuje weryfikacji w zakresie uprawnień do skorzystania ze wsparcia w szczególności: wieku seniora, możliwości pozyskania wsparcia od rodziny lub w inny sposób, niekorzystania z usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych.
    Pracownik ośrodka ustala datę, godzinę oraz zakres wsparcia, która ma polegać w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej, .
    Po pozytywnej weryfikacji pracownik Ośrodka podaje dane osoby, która zgłosi się do Seniora w celu udzielenia pomocy wraz z określeniem daty i przybliżonej godziny.
  4. Koszty zakupów pokrywa Senior. Po zweryfikowaniu danych osoby zgłaszającej się w celu realizacji usługi osoba starsza przekazuje środki finansowe na realizację zakupów. Zakupy będą dokonywane w marketach, dyskontach lub innych sklepach usytuowanych najbliżej miejsca zamieszkania seniora. Po dokonaniu zakupów osoba je realizująca dokonuje rozliczenia z osobą starszą, która potwierdza dokonanie rozliczenia w formie pisemnej.

 

VI. Zasady bezpieczeństwa

W celu zapewnienia bezpieczeństwa osobom starszym w szczególności uwrażliwienie na osoby podszywające się za realizatorów zadania, wsparcie będzie udzielane wyłącznie po zgłoszeniu w sposób określony w pkt V.1. regulaminu. Pracownik Ośrodka wskaże dane osoby oraz termin realizacji usługi. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub nie